Bläddra
Sökresultat för Sofia Ulver... Rensa filter?

av:Ulla Eriksson-Zetterquist, Magnus Hansson, Fredrik Nilsson, Johan Alvehus, Helén Anderson, Charlotta Bay, Anna Bengtson, Emilia Florin Samuelsson, Peter Frii, Mikael Gidhagen, Nanna Gillberg, Jan Greve, Linda Höglund, Tobias Johansson, Hans Kjellberg, Hans Knutsson, Johnny Lind, Eva Lindell, Susanne Lundholm, Maria Norbäck, Cecilia Pahlberg, Jens Rennstam, Ebba B:dotter Sjögren, Pamela Schultz Nybacka, Alexander Styhre, Oscar Stålnacke, Peter Svensson, David Sörhammar, Fredrik Tell, Sofia Ulver, Linda Wedlin, Peter Öhman, Jacob Östberg

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning
Business administration is a scientific field described as complex, diverse, and eclectic. Acknowledging the multiplicity of the field and the many challenges faced by students of business administration, there is a need for a book on theories and perspectives and how they can be applied. This book outlines a broad set…
Köp här

Isbn: 9789144127088

Utgivningsår:20200227

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Sofia Ulver, Sayaka Osanami Törngren, Hynek Pallas, Sakine Madon, Arash Mokhtari, Rouzbeh Djalaie, Nicole Kavander, Tobias Hübinette, Jan Inge Jönhill, Heike Graf, Kerstin Gustafsson Figueroa, Karl-Arvid Färm, Paul Frigyes, Roshanak Fatahian, Malcom Kyeyune, Peter M Dahlgren

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Få ämnen har diskuterats med samma intensitet – för att inte säga konfliktnivå – som det om hur det nya, heterogena Sverige representeras i medierna. Åsikterna kring hur det ser ut idag, hur det borde se ut i framtiden liksom hur vi bäst tar oss dit, är många och diskussionen blir gärna fylld med känslor. Och det…
Köp här

Isbn: 9789198709803

Utgivningsår:20211104

Utgivare: Institutet för Mediestudier

Mediatyp: BC

av:Veronika Tarnovskaya, Jon Bertilsson, Johan Anselmsson, Galina Biedenbach, Niklas Bondesson, Cecilia Cassinger, Sean Duffy, Karin M. Ekström, Marcus Gianneschi, Clara Gustafsson, Gry Høngsmark Knudsen, Marcus Klasson, Christian Koch, Peter Svensson, Sofia Ulver

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Brand Theories offers a multifaceted understanding of brands and branding. The purpose of the book is to provide the reader with a more advanced knowledge, by treating brands and branding from three different perspectives: a brand management perspective, a consumer perspective, and a critical perspective. By allowing…
Köp här

Isbn: 9789144116242

Utgivningsår:20170515

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Sofia Ulver Sneistrup

Kategorier: Samhälle och samhällsvetenskap Sociologi Sociologi och antropologi
Status hänger ihop med privilegier och därför suktar vi alla efter högre status i olika sammanhang. Men det vill vi inte erkänna. Varför är status så känsligt? Och varför är begäret efter status ibland så smärtsamt? Vem har och vem har inte status – och går det ens att ändra på? Den här boken handlar om det laddade och…
Köp här

Isbn: 9789147097531

Utgivningsår:20120126

Utgivare: Liber

Mediatyp: BC